تفاوت بین مبل کلاسیک سبک چسترفیلد و مدل تاکسیدو

تفاوت بین مبل کلاسیک سبک چسترفیلد و مدل تاکسیدو

تفاوت بین مبل کلاسیک سبک چسترفیلد و مدل تاکسیدو
مبل تاکسیدو کلاسیک با پارچه مخمل سبز و آباژور پایه بلند طلایی با تخته سر سفید

هر دو مبلمان دارای دسته و پشتی بلند هستند. تنها تفاوت این دو سبک این است که چسترفیلد معمولا دسته های بزرگ و گرد دارد، اما مبلمان تاکسیدو دسته های صاف و مستطیلی دارند. چسترفیلدها در اصل فقط از چرم ساخته می‌شوند، اما این روزها با پارچه‌های متنوعی طراحی و تولید می‌شوند، حتی ممکن است آن را با روکش صورتی ببینید. چیزی که استایل های Chesterfield و Tuxedo را محبوب نمی کند دسته های بسیار بلند آنهاست.

 

مبل کلاسیک انگلیسی
اتاق نشیمن با کاناپه کلاسیک انگلیسی L شکل در رنگ کرم با کوسن های صورتی

طراحی این مبل از ایده های اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم الهام گرفته شده است. پشتی های منحنی نرم، صندلی های عمیق، دسته های کوتاه و پایه های چوبی قابل رویت که از ویژگی های بارز این سبک هستند فضای بیشتری را برای نشیمن ایجاد می کنند. این نوع از طراحی مبلمان کلاسیک به شدت تحت تاثیر مبلمان انگلیسی قرار گرفته است و همچنان یکی از پرفروش ترین طرح های مبلمان کلاسیک است.

 

مبل کلاسیک ایتالیایی
تصویر مبل کلاسیک ایتالیایی به رنگ کرم و طلایی با دو آباژور دور مبل

مبلمان کلاسیک ایتالیایی رگه هایی از قدمت دارند و سبک های هنر و معماری یونان باستان و بعد روم را جذب و تجدید می کنند. مبلمان کلاسیک ایتالیایی نوآورانه است اما در عین حال به سنت متصل است. انتخاب مبلمان کلاسیک برای فضای داخلی به معنای انتخاب زیبایی، هماهنگی و تعادل است که به نظر می رسد تحت تاثیر همین احساس خانواده های اشرافی است.

به خاطر داشته باشید که مبلمان کلاسیک ایتالیایی با فضایی بسیار محتاطانه نیاز به سادگی و تناسب دارد. در غیر این صورت، فضا کاملاً آشفته خواهد بود. یک مبل کلاسیک به سبک ایتالیایی در یک قاب چوبی تیره با سایه های طلایی فضای اتاق نشیمن را متحول می کند. علاوه بر مبلمان کلاسیک ایتالیایی، می توانید با خرید یک میز و صندلی برای تکمیل دکوراسیون با کمی هزینه اضافی، فضا را جذاب تر کنید.

این ست نشیمن رسمی با طراحی های خیره کننده فضای زیبایی را در خانه شما ایجاد می کند. کوسن، پارچه مرغوب و ساخت قاب از چوب مرغوب و مقاوم از ویژگی های این مبلمان است. برای ساخت قاب این مبلمان فقط از محصولات چوب سخت استفاده می شود. تمام اتصالات میخکوب شده و برای استحکام و دوام از چسب استفاده می شود.

 

مبل کلاسیک فرانسوی
تصویر مبل کلاسیک فرانسوی با قاب چوبی و پارچه فیلی و کوسن های قهوه ای

مبلمان کلاسیک فرانسوی بیشتر از رنگ های روشن مانند سفید، آبی، سبز و خاکستری استفاده می کنند. اگر به دنبال رنگ های گرم هستید، باید سبک های دیگر مبلمان را انتخاب کنید. بیشتر پارچه های استفاده شده در این سبک سفید یا خنثی با کتان و مخمل هستند. البته می توانید حریر و مخمل را نیز با قیمت های بالاتر انتخاب کنید.

مبلمان کلاسیک فرانسوی مدرن بیشتر از رنگ های خنثی مانند سفید و خاکستری روشن ساخته می شوند و پارچه می تواند کتان، مخمل، ابریشم و ابریشم مصنوعی باشد. رنگ های ملایم در کنار حکاکی های ساده و ظریف آن را کمی از تجمل دور می کند. می توان گفت رنگ های روشن مبلمان فرانسوی نماد آرامش هستند، البته رنگ های تیره نیز در این طرح گنجانده شده است.

سعی شده است از بهترین مواد برای تولید این مبلمان استفاده شود. استفاده از چوب راش به دلیل استحکام و کیفیت بالا، استحکام مبلمان فرانسوی را افزایش داده است. یکی از حکاکی های کلاسیک فرانسوی طرح گندم است زیرا از چوب مقاوم و با کیفیت ساخته شده و طرح های ظریف به خوبی اجرا شده است.

با توجه به ابعاد مناسب و کوچک می توانید این مبلمان را در فضاهای کوچک بچینید. از دیگر ویژگی های این مبلمان پشتی صاف و بدون منحنی و پایه های منحنی به شکل c یا s است. اگر دکوراسیون منزل شما مدرن است، خرید این سبک مبلمان توصیه نمی شود و باید خرید مبلمان فرانسوی را فراموش کنید. هرگز سبک ها را با هم ترکیب نکنید، بهتر است مبلمان کلاسیک فرانسوی را به سبک کلاسیک بچینید و از ترکیب آن با سبک مدرن خودداری کنید.

 

royal-furniture




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : امین پارسیان
تاریخ : چهار شنبه 11 اسفند 1400
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: